Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Duster képes leírás - Dacia.tlap.hu
részletek »

Duster - Dacia.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: dacia.tlap.hu » Duster
Keresés
Találatok száma - 6 db
2010-re elkészül a végleges Duster

2010-re elkészül a végleges Duster

A Genfben bemutatott Dacia tanulmányból szériagyártású modell lehet, bár valószínűleg jóval visszafogottabb formatervvel. Úgy néz ki, az autó méretei megmaradtak, de a különleges megoldásokból kevés marad. A három oldalajtós kialakítás, a keskeny, LED-es fényszórók, és a vaskos, háromszögletű hátsó tetőoszlopok is túl különlegesek egy olcsó Dacia terepjáró számára. Ugyanakkor néhány érdekes részlet átjuthat a szériamodellbe: állítólag ilyenek lehetnek az első ülések alá behajtogatható hátsó ülések. Műszaki szempontból egészen szokványosnak ígérkezik a Duster, a motorválaszték a megszokott, régebbi fejlesztésű Renault motorokból áll majd, egyedül az összkerék-hajtás hathat szokatlanul a Dacia kínálatában. A tervezés állítólag nem kizárólag a francia Renault központban folyik majd: a munkába a román részleget is bevonják, méghozzá nem is ok nélkül. A végleges Duster változat mintegy 100 millió eurós fejlesztési költségének 10%-át a hírek szerint a román állam biztosítja.

A városi dzsungelharcos

A városi dzsungelharcos

A három évvel ezelőtti Genfi Autószalonon a Dacia már jelezte, hogy végképp belépett a jelentős autógyártók klubjába: akkor mutatta be története első tanulmányautóját, a Logan Steppe-koncepciót, amely a későbbi Logan MCV kombi vonalait vetítette előre közönségcsalogató köntösben. A hétvégén nyíló újabb genfi seregszemlén a román gyártó standján egy újabb koncepciómodell, a Duster névre hallgató, futurisztikus megjelenésű, de praktikus megoldásokat felvonultató jármű áll majd. Az eredeti designelemeket felvonultató crossover, azaz a különböző kategóriák sajátosságainak ötvözésével létrehozott modell igyekszik egyszerre nyújtani a kompaktautók és a hobbiterepjárók előnyeit. Sajtóinformációk szerint a típus a Dacia közeljövőben debütáló új kompakt SUV-ját vetíti előre. Természetesen, ha meg is valósul az új szériatípus, az korántsem lesz annyira látványos, mint a Duster, amelyik vérbeli show-autó révén számos futurisztikus megoldást vonultat fel.

Bemutatják az új Dustert

Bemutatják az új Dustert

A Dacia személygépkocsigyár egy új, Dusternek elnevezett gyártmánnyal vesz részt a ma nyitó genfi autókiállításon. Az autó tulajdonképpen egy városi terepjáró. A Duster, a pitesti-i autógyár, illetve a Dacia márka első terepjáró típúsú gyártmánya, amely egy kupé és egy családi, városi terepjáró autó formáit ötvözi. Ha a vezető ülés oldaláról nézzük, akkor egy sport kupét látunk, ám ha az utasülés felőli részről tekintjük meg, úgy egy több felhasználhatóságú városi terepjárót tekinthetünk meg, amelynek két ajtaja ellentétes irányban nyílik. Az autó 1,49 m magas, 4,25 m hosszú és 1,64 m széles, és kiváló az aerodinamikai koeficiense (Cx): 0,30. Hazai újdonságok Diesel légszűrős motorja 105 lóerős, széndioxid kibocsájtása kilométerenként 139 gramm, átlagfogyasztása pedig 5,3 liter/száz km gázolaj. Nulláról száz kilométeres sebességre 9,6 másodperc alatt gyorsul fel. Egyszerűség és figyelmesség jelzi belső terét, ahol két szín, a csokoládé és a kék dominál. Négy üléses, ám néhány másodperc alatt könnyen átalakítható sport típusú, két üléses autóvá, amelynek csomagtere így két köbméteresre növekszik, amelyben kényelmesen elfér egy kerékpár.

Duster : 2009 (angol)

Duster : 2009 (angol)

Egy teljes cikk a Dacia Dusterről. A cikkben rengeteg kép is található erről a gyönyörű autóról. A Dacia Duster nemcsak a külsejével hódít, hanem az egészen új fejlesztések is. Látogasson el honlapunkra!

Duster: Ujjgyakorlat

Duster: Ujjgyakorlat

Ne legyenek illúzióink: ez a tanulmánymodell valószínűleg soha nem éli meg a szériagyártást. Ez viszont arra volt jó, hogy a tervezők valóban szabadjára engedhették a fantáziájukat. Szabadidő-autó koncepciójának nevezik, de annak aránytalanul alacsony: mindössze másfél méter. A B-oszlop hiánya viszont jól mutat, csakúgy, mint a kocsi magasra húzott eleje. További különlegesség, hogy az ajtók egymással szemben nyílnak. Ezzel együtt vitathatatlanul a farrész a legszebb: a fekvő Y-alakú, elnyújtott szárú lámpák kifejezetten esztétikusak és izgalmasak, a két cápauszony is jó helyre került a tetőn. A tető amúgy egyenes lett, így a csomagtartó 470 literes térfogattal bír. A motorizációt viszont nem vitték túlzásba: a Renault 1,5 literes dCi-jét építették be a tanulmánymodell orrába, 105 lóerős verzióban. Átlagfogyasztásként 100 kilométeren 5,3 litert adnak meg a Daciások, ami egy crossovertől kétségtelenül szép teljesítmény. Miként a kilométerenkénti 139 g szén-dioxid kibocsátás is az. Mielőtt azonban túlzottan belelkesülnénk, ismételjük meg: ebből soha nem lesz szériaautó...

Hirdetés
Futurisztikus porrongy, avagy a Duster

Futurisztikus porrongy, avagy a Duster

Megjelentek az első infók a Dusterről, a Dacia első konceptautójáról. A sportos és futurisztikus külalakot mintha maga Brâncuşi faragta volna. Egy biztos, nagy korára minden Dacia ilyen akar majd lenni.A Dacia új autóötletét a bukaresti és a franciaországi Guyancourt Renault designcenter dolgozta ki. A 20 tagú tervezőcsapat egyharmada romániai, nagyjából tőlük származik az autó karosszériájának kidolgozása. Így a Duster robusztus, a Daciára jellemző külső vázat kapott, amire a francia designerek ráhuzigálták a tipikusan Renault-s vonalakat. Ez a modell lehet az új irányvonal a következő évtized Dacia-generációjának. A tervezők szerint az új autó egy crossover lesz, hiszen a Duster a sofőr szempontjából egy sport coupénak néz ki. Az utas már egy MPV-be (Multi Purpose Vehicle, vagyis egyterű autó vagy szabadidő-autó) ül be, mivel a jobb oldalon található ajtók ellentétes irányban nyílnak. Az autó 4,25 m hosszú, 1,64 m széles és 1,49 m magas, míg a tengelytávja 2,8 m lesz. A járműnek meglehetősen magas orrot terveztek, ami eléggé tompa, továbbá elég durcásra sikeredett a lökhárító is.

Tuti menü