Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Logan képes leírás - Dacia.tlap.hu
részletek »

Logan - Dacia.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: dacia.tlap.hu » Logan
Keresés
Találatok száma - 13 db
A Nagy teszt

A Nagy teszt

A rövidteszt után most két héten keresztül gyötörhettünk egy egymillió-hétszázötvenezres és egy full extrás Logant, hogy tökéletesen képben legyünk az autó által nyújtott szolgáltatásokkal és lehetőségekkel. Erről a kalandos együttélésről és súlyos konklúziókról olvashatnak cikkünkben. Mostanság egyértelműen az új Dacia borzolja a kedélyeket a hazai autósok körében. A legtöbben ugyan elküldik a bús fenébe az egész autót, sokan azonban komolyan fontolgatják beszerzését, sőt én már csillogó szemekkel lelkesedő emberekkel is találkoztam. Azt én most ugyan meg nem fogom mondani, hogy ezek közül kinek van igaza - nem is tudnám és nem is lehetne -, egy álláspontot mindenesetre sikerült kialakítanom a közel két heti dácsiázás után. Történet Honnan pottyant elő a Logan? - kérdezhetik sokan, hiszen a Dacia a merkúros időkkel együtt vonult ki a hazai piacról és azóta nem is igen hiányolta senki. Pedig a román márka abszolút legendásnak számít, csak éppenséggel nem a legjobb értelemben. Bizonyára minden ex-tulajnak eszébe jut valamilyen vicces Dacia-sztori, sőt olyan iszonyatos mennyiség került napvilágra, hogy egy-kettő már a világtörténelem részévé is beküzdötte magát.

Búvárverda:  Logan

Búvárverda: Logan

Bizony, a rendszerváltás már elég régen lezajlott, legalábbis a történelemkönyvek szerint. A volt baráti szocialista országok autógyárai a nagy változások után vagy elkezdtek a piaci igényeknek megfelelően fejleszteni - vagy pedig eltűntek a süllyesztőben. A márkák közül mára ketten maradtak csupán: a Skoda és a Dacia. (Illetve a Lada is, de róluk vagy jót vagy semmit- maradunk az utóbbinál.) Csomagtér meglepően tágas A Dacia mindig is Renault-gyökerű autó volt. Az általunk is ismert, majd nagyjából tíz éve a román állampolgárok által szinte teljesen felszipkázott régi klasszikus Dacia 1300 is a Renault 12 koppintása volt. A kapcsolat az új világban is megmaradt, csak most már magasabb szinten, ennek legújabb gyermeke a megújult Dacia Logan család. Család, mert együtt érkezett a most tesztelt Logan, a Logan MCV, a Logan Van és a Logan pick-up. E két utóbbi tipus teherszállító, ezeket nem tervezzük tesztelni (csak ha tömegek követelik a fórumon), de az MCV-ről még beszélünk később. Most azonban jöjjön az alaptípus. Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít a Logan, ha felszerelést kell szállítani?

Daciaforum.hu

Daciaforum.hu

Daciaforum.hu - Minden ami Dacia, képek hírek, videók, újdonságok, letöltések, fórum, nyereményjáték! Töltsönle videókat, háttérképeket, nézze meg a képgalériát. Vegyen részt nyereményjátékunkon, ahol megnyerheti a Dacia nyeremények egyikét! A Daciaforum.hu egy olyan oldal, amely nem csak Dacia tulajdonosoknak készült, hanem mindenkinek, aki szereti a Dacia márkát!

Eddigi legjobb autóm!!

Eddigi legjobb autóm!!

Szöveges ítélet Karosszéria: Klasszikus lépcsőshátú szedán forma (limuzin). Már első rápillantásra is egy nagy autónak látszik. Az autó orra nekem különösen tetszik. Oldalnézetből egészségesen nagy autó látható. Nekem a Dacia embléma is nagyon tetszik, jobban áll neki, mintha a Renault rombusz jelvénye lenne rajta (ezt persze nem a presztízsre értem hogy jobb). Jót tett neki, hogy eleve lépcsős hátúnak lett tervezve, nem úgy, mint a testvére a Renault Thalia, aminek szerintem túl nagynak hat a csomagtartója a Loganhoz képest eleve kisebb kasztnin. Biztonság: Az Euro NCAP szervezet 3*-osra minősítette az autót. Ez szerintem egy átlagos eredménynek mondható. Maga a karosszéria elég merev ezt az NCAP is megállapította. Alapáron egy légzsák található az autóban csak, és mellőzte a Renault a drága biztonsági berendezéseket a költség alacsony tartásának érdekében. Oldallégzsák pl. nem is rendelhető (az Új Logan MCV-kbe már azt is lehet majd rendelni). A hátsó üléshez alapáron jár a 3 db 3 pontos biztonsági öv és a 3 fejtámla. A mi autónkban még nincs ABS, de én ennek eddig nem is éreztem a hiányát. A mostani Loganoknál már széria az ABS is.

Idesüss, turbó!

Idesüss, turbó!

Idesüss, turbós Dacia! A Dacia bemutatta első turbós modelljét. Természetesen nem arról van szó, hogy teljesítménymodellt készítettek a diszkont négyajtósból, egyszerűen csak annyi történt, hogy a Loganba beszerelt másfél literes, közös nyomócsöves dízelmotor hatásfokát turbófeltöltővel optimalizálták. A Renault-kból régóta ismert 1.5 dCi motor 68 lóerős változata került a Dacia Logan motorterébe. Teljesítmény szempontjából ez a leggyengébb a Logant hajtó motorok között - az 1,4-es benzines 75 lovas az 1,6-os pedig 90 lovas -, cserében ez biztosítja a legnagyobb vonóerőt, 160 newtonmétert. Nem bődületes, de tisztességes mennyiség, és lényeges, hogy már alacsony, 1700-as főtengelyfordulattól teljes egészében kihasználható. A dízel Daciát minimum Ambiance felszereltséggel lehet megvásárolni, ami azért jó hír, mert a 2 399 000 forintos bevezető áron szervokormány, színezett üvegek és központi zár is jár hozzá. A gázolajos Logan 15 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót.

Hirdetés
Logan (2005) - törésteszt

Logan (2005) - törésteszt

A Dacia Logan árához mérten jól, a neves gyártók kortárs modelleihez képest elég gyengén szerepelt a törésteszten. Háromcsillagos eredménye a tavalyi mezőnyben korántsem kiemelkedő. Ha viszont a Chevrolet Aveo egy csillagára gondol az ember, legszívesebben már szaladna is a szalonba Daciát venni. Szegény Aveónak jobb lett volna, ha elkerüli a kínzószerszámokat, de így legalább van mihez hasonlítani a Small Family Cars (Kis Családi Autók) kategóriájában elég anyátlanul tébláboló Logant. Az NCAP számára bizonyára marginális jelentőségűek a keleti piacokra készülő kis szedánok. Ötajtósból kreált Frankenstein-gyermekek (Thalia, Albea, Fabia szedán) nem is igen szerepeltek eddig a halállistán. A Golfok, Mégane-ok, Stilók, egyértelmű alsó-középkategóriás modellek mezőnyében elég magányos hát az amúgy eleve lépcsősnek tervezett Logan. Mindenesetre az Aveo eredményének ismeretében nem kell szégyenkeznie felnőtt-, illetve gyermekvédelemre kapott három-három csillaga miatt.

Logan 1.5 dci

Logan 1.5 dci

A Dacia Loganen - az angolnához hasonlóan - nehéz fogást találni. Semmi extra, de olcsó, használható, nagy csomagtartójú kocsi, vagyis maradéktalanul megvalósítja a Renault eredeti elképzeléseit. És ha dízel? Akkor is megállja a helyét az előző megállapítás? Mindjárt kiderül! A gázolajos Ambiance 560 ezer forinttal drágább, mint az alap 1,4-es, ráadásul a két változat felszereltsége néhány - az árat és a használati értéket figyelembe véve - lényegtelen tételtől (színre fújt lökhárító, magasságban állítható biztonsági öv, belülről állítható visszapillantó tükör, központi zár, mobil hamutartó, csomagtér-világítás) eltekintve megegyezik. A gázolaj viszont csak átlagosan 10 forinttal olcsóbb a 95-es benzinnél, vagyis nem ígérkezik könnyűnek a megmérettetés. A Renault-tól származó 1,5 literes dCi motor azonban várakozáson felül teljesített. Persze nem a 68 lóerős teljesítménye nyűgözött le, sokkal inkább a fogyasztása. A teszt a szokásos budapesti dugókkal indult, majd nyugodt országúti korzózással folytatódott.

Logan Van 1.5 dCi: Ennyiért ez jár

Logan Van 1.5 dCi: Ennyiért ez jár

Jól dolgozik a román, bár az ember hátát azért megtöri hosszabb úton. Ki kell jelenteni: soha előtte nem ültem Daciában, talán kisebb koromban a klasszikus példányok hátsó ülésén egyszer-egyszer. Nem sok viszonyítási alapom volt, így hát egy hetes próbautunk során a mindent a szemnek és kéznek elv alapján ízlelgettem a méteres hófehér járgányt. Az már az elején kiderült, hogy becsülnünk kell egymást, hiszen a típus legjobban felszerelt változatát terelgetem a fővárosi forgalomban, 2.440.000 forintot. Lássuk, megér-e ennyit ez a dízel aggregáttal párosított kisteherautó. Természetes, hogy mint minden új autót, a Dacia Logan Van hosszúságát is szokni kell, ami nem is menet közben, az első napokban sokkal inkább tolatós parkoláskor okoz nehézségeket az olyan, középső tükörhöz szokott vezetőknek, mint amilyen én is vagyok. A Logan alapfelszereltsége meglehetősen szerény: sem az első ködfényszórók (amire egyébként nem sok szükség volt), sem a négy hangszóróból és egy mp3-as fejegységből álló hangrendszer, sem pedig a manuális klíma nem alaptartozék a kétszemélyes vasban.

Logan, a legolcsóbb dízel

Logan, a legolcsóbb dízel

Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól. Az új Dacia volánja mögé ülve kellemesen csalódtam, de szerintem így van mindenki aki bemerészkedik egy Loganba. A dízel változattal utazni pedig kifejezetten jólesett. A Logan csúcstechnológiás, második generációs közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves 1,5 dCi motort kapott, amely a gyári prospektus szerint 4,7 litert fogyaszt száz kilométerenként. Széria felszereltség a szervokormány és a vezetőoldali légzsák, a többi extráért sajnos csak felár ellenében jutunk hozzá. A Logan bevezető ára 2 millió 399 ezer forint, ez a legolcsóbb dízelajánlat a kategóriában, de valljuk be, nem is vártunk mást. A Romániában kapható motorral ellentétben Nyugaton és nálunk is a 68 lovas változat töltőlevegő hűtővel és új motorellenőrző rendszerrel is rendelkezik, így a kiváló teljesítmény mellett az új Euro 4-es szabványnak is mindenben megfelel.

Hirdetés
Már nem kell...

Már nem kell...

A kereslet visszaesésével magyarázza a Dacia magyarországi importőre, hogy az első újkori román modellt már csak külön megrendelésre szállítják hazánkba. A Logan MCV azonban továbbra is töretlen népszerűségnek örvend. Érdekes döntést hozott a Dacia magyarországi képviselete, ugyanis lényegében kikerült a kínálatból az első, a Renault égisze alatt készült Dacia. A román márka azzal magyarázta döntését, hogy az utóbbi időkben nagymértékben visszaesett a Logan szedán iránti kereslet. A Dacia Logant 2004 év végén vezették be hazánkban, és első teljes, 2005-ös értékesítési évében pedig igen szép eladási mutatókat produkált, ám az évek során egyre csökkent a szedán iránti kereslet. Az eladásokat a kombi MCV verzió pecsételte meg végleg, amelyet 2007-ben vezettek be a hazai piacra. A vásárlók ugyanis az aránylag alacsony, 350 ezres felár miatt inkább választották a puttonyos kivitelt, amely méretben és praktikumban is sokkal többet nyújt, mint lépcsőshátú rokona. A Logan szedán eladásainak visszaeséséhez az új modell, a Sandero is hozzájárulhatott. A Daciának jelenleg két modellje van, így a bemutatótermekben már nem csak a Logan MCV-nek kell pózolnia.

Teszt: Dacia Logan 1.6 16V

Teszt: Dacia Logan 1.6 16V

Villámsebesen suhanok át a városon első találkozásunk estéjén. A többi vezető, és a járókelők csak úgy kapkodják a szemüket. Mi lehet ez? Egy megcsippelt Dacia? Csudát! Ez az új csúcsmodell. Ahogy közelítek felé - úgy este fél nyolc lehet - a mélygarázsban, már messziről szemet szúr a csillogó 100 ezer forintos alufelni, és a vakító 80 ezer forintos torreádorpiros metálfény (szerintem bordó). Látszik a fényűzés. A bovdennel állítható fényszórók mellett krómkeretbe foglalt hűtőrács, ködlámpák, és méhsejtmintás levegőbelépők engedik sejteni, hogy itt bizony egy komoly csúcsmodellel lesz dolgom. Hosszúra nyúlt ez a péntek, így az egyetlen célom, hogy mielőbb hazajussak, és ágyba vágjam magam. Persze nem egyedül, így egy apró kitérőt még teszek, hogy felkapjam a barátnőmet. A távolság kicsi, a lóerők száma elegendő, így nem lesz gond, hipp-hopp otthon leszek. Az emberséges cégpolitikának hála hétvégén annyit dolgozhatok a vállalat által biztosított laptopon, amennyit csak akarok, így most is bevágom a kissé összekoszolódott, de márkás hátizsákomba.

Tesztek - Az alapok alapja

Tesztek - Az alapok alapja

Az alapok alapja - Dacia? Fúj! Légkondi és szervó nélkül? Jaj! Román minőség? Broáf! Vagy mégsem? Áprilisban gyarapodott a család, most már öten vagyunk. Nem kellett sok idő, hogy rájöjjek, kicsi nekünk az ötüléses Focus kombi. Nem tudjuk például a szomszéd Tomikát fagylaltozni vinni, de a nagymamák sem férnek be, márpedig a nagymamákat vinni kell, ők a föld sója, a megroggyant szülők örök támaszai. Hétüléses kell ide, nagy benga people carrier, úgyhogy vettem egy hároméves Toyota Avensis Versót, amiről majd később írok, mert az autókeresés érdekes élmény volt. Szóval a Fordot sikerült négy óra alatt eladnom, méghozzá jó áron, a Toyota viszont még nem volt nálam, úgyhogy kölcsönvettem az öcsém Dacia Loganját. Különös fickó az öcskös, van egy Mercedese, de azzal csak hétvégén és csajozni jár, hét közben a Daciát használja. Aki még nem tudná: anyai ágon svábok vagyunk, innen a szélsőséges hajlam a takarékos és racionális megoldások irányába. Szóval szegény most kénytelen volt hét közben is a Mercedessel járni, ezzel nagyon felborult a bioritmusa, naponta hívott fel, hogy megvan-e már a Toyota, persze csak hogy visszaülhessen a Daciába.

Zsenánt egy Dacia?

Zsenánt egy Dacia?

Vajon miért bukott meg Magyarországon a Dacia Logan, noha kifejezetten a miénkhez hasonló piacokra tervezték? A szedán forgalmazását beszüntette az importőr, átadta helyét a vonzóbb Sanderónak, igaz, a kombi változat továbbra is kapható marad. Ám a tervek nem ilyesmiről szóltak. A Dacia 1999 óta a Renault többségi tulajdona, és a francia cég meg akarta ismételni a Volkswagen sikerét, amelyet a németek a Skodával vittek véghez. Minden hasonlóan indult Romániában: először Renault-részegységekkel feljavították az akkori modellt (a SuperNovát), de az így született Solenzát még nem exportálták. Majd jött a nagy terv, hogy meghódítják a világot a hivatalos verzió szerint 5000 eurós Daciával. Ez lett a Logan, amelyet Európa-szerte bevezettek 2004-től, bizonyos helyeken Renault, máshol Dacia márkanéven. A Logan több üzemben is készül, a romániai Pitesti mellett Marokkóban, Oroszországban, Brazíliában, Indiában, Iránban gyártják, illetve szerelik össze. Amikor megérkezett Magyarországra a típus, az importőr két dologtól félhetett: egyrészt a Logan árthatott a Óriási a csomagtartó, nagy dolgok még sem férnek be, hisz kicsi a nyílás korábban nagy sikerrel árusított Renault

Tuti menü