Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Sandero képes leírás - Dacia.tlap.hu
részletek »

Sandero - Dacia.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: dacia.tlap.hu » Sandero
Keresés
Találatok száma - 17 db
Dacia Sandero - Wikipedia

Dacia Sandero - Wikipedia

Az ingyenes Wikipédia enciklopédián megtalálhat minden fontosat a Dacia Sandreroról. Mint például a Dacia Sandero leírása, beleértve a kinézetet, biztonságot és műszaki adatokat. Látogasson el erre az oldara, ha még több információt szeretne gyűjteni.

Hódít a Sandero?

Hódít a Sandero?

Népszerű a Dacia Hódít a DACIA Sandero? Nagy az érdeklődés a Dacia legújabb modellje a Sandero iránt. Az autó már megrendelhető az autókereskedéseknél. A gépkocsi árai kb. 6890 és 9850 euró között változnak, a felszereltségtől függően. Az új modell 5 verzióban kapható. A legolcsóbb verzió alapfelszereltsége 1.4 l benzines motor, 75 lóerő, ABS és AFU fékrendszerrel a legdrágább verzió pedig az 1.6 literes Prestige modell, 90 lóerős, és 9850 euróért az autó alufelnikkel, bőr kormánnyal, bőr sebváltóval, elektromos ablakokkal és Mp3 lejátszóval van ellátva. Egyelőre csak benzines modell kerül piacra, de jövőre már a dízel modell gyártása is megkezdődhet.

Íme az új Sandero

Íme az új Sandero

Olcsó, de kevés az előnye? - Íme az új Dacia Sandero Egyik legnagyobb előnyét vesztette el a Loganhoz képest: a hosszát, azaz a hátsó sor helykínálatát. A Dacia Logan MCV olcsóságával és hatalmas helykínálatával a maga nemében egyedülálló autó, ám kérdés, hogy mi marad akkor a Sanderónak? Az ötajtós karosszériának rengeteg előnye és hátránya van a puttonyos autókhoz és a kisbuszoshoz képest, első sorban az, hogy sokkal jobban néz ki, sokkal fogyaszthatóbb Európa nyugatibb felén is. A Sandero belseje szó szerint ugyanaz, mint a Logan MCV-jé. Ugyanazok a kapcsolók, ugyanaz a műszerfal, ugyanaz minden: többek között ennek köszönhető az, hogy az autó ennyire olcsó. Ha beülünk a Sanderóba és megszemléljük az elénk táruló km/h órát, fordulatszámmérőt, kormányt, rekeszeket, középkonzolt, pontosan ugyanazt látjuk, mint a Loganben. A baj ott kezdődik, hogy hátrasandítva ez már nem mondható el. A Sandero kicsi: kialakításával elvesztette azt az óriási előnyt, amit a Logan nyújtani tudott - a hatalmas helykínálatot. Ez egy kompakt, európai szemnek tervezett, annyira nem is csúnya öt ajtós, amibe egyáltalán nem fér el 5 ember úgy, mint a Loganben vagy az MCV-ben.

Itt a menő: a Sandero

Itt a menő: a Sandero

Olcsó autó kell, de rosszullét kerülget bennünket a csúnya négyajtós limuzinoktól? Van megoldás. Hamarosan érkezik az ötajtós Dacia Sandero. Mi már kipróbáltuk. Akinek volt, vagy vezette anno a régi Daciát, talán meglepi, hogy ilyen néven újra autót mernek árulni egyesek. Pedig a Renault jóvoltából évek óta megint piacon van a Dacia, és az értékesítési adatokat tekintve egész jól áll a szénájuk. A Dacia Logan 2004-es bevezetése óta már 1 millió új Dacia robog az utakon, igaz néhol Renault jelvénnyel. Talán ilyen márkajelzéssel nálunk is sikeresebb lehetne, de a korábbi döntést valószínűleg már nem bírálják felül. A Dacia Logan négyajtós, kombi (MCV), pickup és dobozos (VAN) változatban létezik, és főleg ott szeretik, ahol az átlagosnál nagyobb szerepet játszik az ár a vásárlásnál. Az ötödikként érkező Sandero szintén az olcsó autók táborát gyarapítja majd, de egy fokkal igényesebb lesz a korábbi változatoknál. Ez nem anyagminőségben, hanem főleg felszereltségben és a formában érezhető, ami egy leheletnyivel magasabb árat is jelent majd.

Kész a terep-Dacia

Kész a terep-Dacia

Elkészült a terepes Dacia, amelynek csupán két apró hibája van. Nem terepre való és nem is Dacia. Itt a Renault Sandero Stepway. Amikor megláttuk a hírt, azt hittük, hogy itt a hivatalos bejelentés a korábban kiszivárgott terepes Daciáról. A Sandero Stepway azonban egész más szerzet. Az persze kevéssé meglepő, hogy Renault márkajelzéssel jelent meg, hiszen a Dacia termékeit Dél-Amerikában nem ismerik. Viszont a magasabbra emelt karosszéria alatt ugyanaz a hajtásrendszer lapul, mint a hagyományos Sandero esetében. Azaz difizárat ne is keressünk, de négykerék-hajtást sem. Külsőleg viszont igazán mutatós a Stepway néven készülő modell, látványosabb lökhárítókat, sárvédő-szélesítéseket, látványos tetőcsomagtartót és küszöböt is kapott, de nem hiányoznak az alufelnik sem. Dél-Amerikában 1,6-os, etanollal is működtethető benzinmotorral, illetve 1,6-os turbódízellel kerül forgalomba a terepjáró. Bár Brazíliában mutatták be a városi terepezésre kitalált Sanderót, valószínű, hogy Európában is megjelenhet egy ilyen kivitel.

Hirdetés
Logan álruhában

Logan álruhában

Az ötajtós, ferdehátú Dacia Sandero a feltámasztott román márka ötödik modellje, ha a haszonjárműveket is számításba vesszük. Alkatrészeinek hetven százaléka megegyezik a Loganéval, külsejét viszont megpróbálták divatosabbra szabni, hogy a fiatalabb célközönség figyelmét is felkeltse. A Renault X90 néven futó projektje, amelyet egy 5000 eurós autó kifejlesztésére kezdtek el a kilencvenes években, ma már igazi sikersztorinak számít, annak ellenére, hogy a vételárat végül nem sikerült 7000 euró alatt tartani. Elsőként a lépcsőshátú Logan jelent meg 2004-ben, ezt követte két évvel később az MCV nevű kombi, ennek áruszállító változata, és idén februárban a pickup is megérkezett. A mai napig több mint egymillió autó készült el a különböző változatokból, természetesen nem kizárólag a romániai gyárban, hiszen Pitestin kívül a Daciákat gyártják még Marokkóban, Iránban, Indiában, Oroszországban, Kolumbiában és Brazíliában is. A Sandero után a következő modell valószínűleg egy valódi szabadidő-autó lesz, amelybe állítólag egy régebbi Nissanból származó összkerékhajtást szerelnek majd.

Megérkezett a Sandero

Megérkezett a Sandero

A Logan technikára épülő, ferdehátú Sandero műszakilag nem sok újdonságot hordoz, de külleme divatosabb, mint a testvérmodellé. Az értékesítése júniusban indul. A Renault összesen 147 millió eurót fektetett be a Sandero kifejlesztésébe és gyártásába, ebből 65 milliót a tényléges tervezésre, 82 milliót pedig a pitesti üzem beruházásaira költöttek. A Sandero alkatrészeinek 70 százaléka megegyezik a Loganéival, szinte csak a karosszériaelemek különböznek. Az új modell hossza 23 centivel rövidebb, de így is meghaladja két centivel a négy métert, a tengelytáv pedig négy centivel lett kisebb, ennek ellenére azt ígérik, hogy közel ugyanolyan jól elfér majd ebben is öt felnőtt. Főleg a csomagtartó rovására ment a méretcsökkenés, a Logan 510 literével szemben itt alaphelyzetben be kell érni 320 literrel, de vigasz lehet, hogy a nagyobb nyíláson könnyebb megpakolni, és hogy a hátsó üléseket ledöntve már 1,2 köbméterre nő a tér. Némileg áttervezték a Logan műszerfalát a Sandero számára, és az ajtóbetétek is igényesebbek. Összesen háromféle belső színkombinációból, és az ezekhez tartozó üléshuzatokból lehet majd választani, az alapváltozatban továbbra sem lesz szervokormány.

Sandero -teszt 1,4 Ambiance

Sandero -teszt 1,4 Ambiance

Pedig tisztára úgy néz ki, mint bármilyen rendes nyugati autó - állapítják meg többen is a Dacia Sanderóról. Hangjukban a meglepettség mellett elismerés is van. Mostantól a Daciának van egy autója, amelyet nem kell a környezetünknek újra és újra megmagyarázni. Belül Logan, kívül alig Ránézésre kicsit szépült a műszerfal Ránéztünk a Sanderóra, és kívülről mintha nem is egy Daciát látnánk. A lámpa a Scénicére hasonlít, az orra divatos, az egész design könnyen emészthető és tetszetős. Nyoma sincs a baltával faragott Logan dobozformájának. Az enteriőr stabilan daciás, ez egyértelmű, de halványan jobb minőségérzetet kelt, mint a Logané. A Sandero kicsit szebb belsejében az az igazán jó, hogy a modellfrissítés után a Logan is megkapja. Korszakos viszont a fejlődés ajtóbehúzó ügyben. Bár hátul még mindig egy alkalmatlan mélyedés van a könyöklőben, de elöl egy csodásan megmarkolható ajtóbehúzót találunk, mint a világ legtöbb autójában. A kapcsolósor a rádió alatt más lett, de kollégám szerint a gyár ragaszkodik a jeti ujjal megnyomható mérethez. Ami nem megy nekik Az eléggé holtteres tükrök megmaradtak, a dudának ellenben rajongója is akadt házon belül.

Sandero 1.4 Ambiance teszt

Sandero 1.4 Ambiance teszt

Nézték mindennek csak Daciának nem, ami nem véletlen, hiszen a Sandero tökéletesen hozza a mai távol-keleti autók formavilágát. A lényeg ettől persze nem változott, a csapott hátú és újracsomagolt Logan is egy jól kihasználható családi kocsi, egyszerű megoldásokkal és ennek megfelelő árcédulával. Egy környékünkön lévő építkezés leállt, amikor leparkoltam a Sanderóval, amit úgy körbevettek a műanyagsisakos szakik, mint lepottyant kockacukrot a hangyák. A közhangulat egyértelműen az autó pártján volt, még a legkritikusabb hangadó is csak annyit bírt kipréselni magából, hogy neki francia autó nem kell, de amikor megtudta, hogy mennyibe kerül, az ádámcsutkája liftezett egyet a gallérjától az álláig és megadóan beismerte: "ennyiért mégiscsak kéne". Nézték Kiának, Hyundainak, Daewoonak és Chevrolet-nek, csak Daciának nem. Az autókra teljesen immúnis anyukám például olasz kisautónak nézte és hitetlenkedve olvasta a sörnyitó alakú emblémákon a feliratot, ami egyértelműen piros pontot jelentett a Sanderónak.

Hirdetés
Sandero 1.4 Laureate

Sandero 1.4 Laureate

Húsz évvel ezelőtt minimum furcsán néztek volna arra, akit azt mondja, hogy a Dacia egyszer majd sikeres világautót gyárt. A Logan színrelépésével elbizonytalanodtak a hitetlenkedők, akik jobb híján a szerintük túlzottan puritán kialakításon, és a nem túlzottan jó imázson keresztül találtak rajta fogást. A Dacia legújabb modellje, a Sandero most az utolsó, egyre gyengülő védelmű bástyák ellen indított rohamot. Nincs mese, a Sandero külsőre kategóriájának egyik legjobban sikerült tagja. Elölről nem is annyira a Renault, mint inkább a szintén konszerntárs Nissan jut az ember eszébe. Formás az első lökhárító, kifejezetten jól mutatnak az első lámpák, és az összképet nem rontja el a felülről krómcsikkal keretezett hűtőrács sem. Az erősen domborodó sárhányóknak, az ezüst színű kilincseknek és az alul elhelyezett, színre fényezett ajtóvédő elemeknek köszönhetően a Sandero oldalról is nagyon megnyerő. Ebből a nézetből látszik egyébként a legjobban, hogy mennyire eltaláltak az autó arányait. A far, amelynek a kiváló formájú hátsó lámpák adnak határozott karaktert, szervesen illeszkedik az autó formatervébe.

Sandero Stepway - ez lesz a mi igazi autónk?

Sandero Stepway - ez lesz a mi igazi autónk?

Júliustól már megrendelhető, szeptemberben érkezik a románok legújabb crossovere. A napokban két helyszínen - a barcelonai Motor Show-n és a párizsi L'Atelier Renault bemutatóteremben, a Champs Elysées-n - is bemutatták a Dacia vadonatúj crossoverét. Az európai változat ugyan Dacia logoval készül, de a kismértékben megváltoztatott, puritánabb, gyalogosbarát első lökhárítón kívül szinte teljesen azonos a dél-amerikai Mercosur-piacon Renault Sandero Stepway néven forgalmazott eredeti modellel. A novemberi premier óta Braziliában és Argentínában már elkelt 2 700 darab. Az atlétikus külsejű Stepway elsősorban a szemnek csemege: terepes külseje ellenére nem készül összkerékhajtással. Jól mutatnak viszont az alumíniumszínű csicsa díszlécek, a 16"-os könnyűfém keréktárcsák, a ködlámpák a színre fújt lökhárítókban, az imitált alvázvédő betétek és a sötétszürke sárvédő ívek, a tetősínről már nem is beszélve. Az alapmodell szabad magasságát ugyan két centivel megnövelték, de ez csupán arra elég, hogy már csak a magasabb járdaszegélyeken vagy a nagyobb vakondtúrásokon akadjunk fönt vele.

Sandero: a kompakt és tágas

Sandero: a kompakt és tágas

A Logan és a Logan MCV után a Dacia tovább bővíti kínálatát a Sanderóval, a tágas méretű, 5 ajtós személyautóval. A romániai Pitesti gyárban készülő Dacia Sandero a Dacia-kínálat autóinak alapvető tulajdonságaival rendelkezik: tágas helykínálat, nagy rakodókapacitás és tartósság. A Dacia-kínálat többi modelljéhez hasonlóan a Sandero is alacsony listaáron, és 3 év vagy 100.000 km garanciával kapható. Lényegre törő, korszerű személyautó A Dacia-kínálat más gépjárműveihez hasonlóan a Sandero is egyedi fejlesztési modell gyümölcse. A .design to cost" alkalmazása az autó tervezésekor (a projektet a kezdeti költségcél függvényében irányítják), a carry over" szem előtt tartása az optimális megbízhatóság és bekerülési költség érdekében (a Renault-csoport más gépjárművei alkatrészeinek felhasználása), valamint a digitális tervezés igénybevétele (nincsenek drága prototípusok) lehetővé teszi, hogy kiváló ár/szolgáltatás arányt kínáljon az ügyfeleknek. Mai vonalak A Dacia Sandero csábító vonalvezetésű, korszerű személyautó benyomását kelti, mely egyszerre dinamikus és robusztus.

Skarlátbetű!!! - Sandero 1.4 MPi Laureate

Skarlátbetű!!! - Sandero 1.4 MPi Laureate

Az a fránya embléma! Hiába változtatták meg, még mindig elveszi az ember örömét! Körülbelül úgy működik Magyarországon, akár egy szégyenbélyeg! Nézd már, egy Daciás! Egyszerűen idegesítő! Mármint az emberek hozzáállása! Csak fújják, csak fújják az ősrégi beidegződéseiket, lejárt legendáikat, s közben képtelenek váltani, megújulni, mint például a Dacia. Mert erről a Sanderóról én meg nem mondanám, hogy Dacia! De valószínűleg más sem! Aztán meglátják az emblémát, s jön a jól ismert, lenéző, de legfőképpen jogtalan mosoly! Érthetetlen! Mert a Sandero karosszériája modern, ötajtós, s abszolút divatos a terepes kiegészítőivel. Utóbbiaknak köszönhetően még az sem feltűnő, hogy magasabb az átlagnál, leginkább a városi szabadidőautókat idézi. És végre a Logannel szemben nem a legegyszerűbb kockaforma", oldalát szép ívek, lendületes vonalak (pajzsmotívum) szabdalják, eleje-hátulja pedig letisztult, barátságos. S talán az Alfákkal, Mazdákkal nem veszi fel a versenyt szépség terén, de egy Volkswagennel, Suzukival szemben simán nyeri az összehasonlítást. Még a wartburgos csomagtér-nyitógomb ellenére is.

Terepjáró Brazíliából

Terepjáró Brazíliából

Brazíliában bemutatták a ferde hátú Sandero emelt hasmagasságú, terepjárásra felkészített változatát, a Stepwayt. Ajánlat Logan álruhában - Dacia Sandero menetpróba Megérkezett a Dacia Sandero Motorsport-hírek a T-Mobile-tól Eredmények, hírek SMS-ben! Forma-1, rali, Talmácsi: minden, ami gyors és hangos, beköltözik a telefonjára. Küldje a #LE kódszót SMS-ben a 777-re, hogy azonnal értesülhessen a technikai sportok legfontosabb eredményeiről és történéseiről. Havidíj 399 Ft, a regisztrációs SMS díja 72 Ft. A szolgáltatást T-Mobile ügyfelek vehetik igénybe. Az Európában Dacia Sandero néven forgalmazott kompakt ferdehátút Dél-Amerikában Renault jelvénnyel árulják, és már a szabadidő-autós jegyekkel felruházott verzióját is bemutatták. Komoly off-road gépre persze nem kell számítani, mindössze annyi történt a Logan technikára épülő autóval, hogy a futóművét 40 mm-rel megemelték, a karosszériát pedig látványos műanyag elemekkel dobták fel. Összkerékhajtás és differenciálzár nem rendelhető, így inkább divatterepesnek tekinthető az újdonság.

Teszt Sandero 1,4 Arctic

Teszt Sandero 1,4 Arctic

Ez a Dacia ügy olyan kettős dolog. A nevet annyira nem szeretjük, az árát viszont sokkal inkább. Nem vagyunk oda a sok prémium-minőség felé haladó, csörtető autó után a tíz-tizenöt évvel ezelőtti standardot mutató megoldásoktól, de tetszik, hogy kétszer akkora a kocsi, mint egy azonos áron kapható másik. Nem kényeztet multimédia özön, sem can-buson kommunikáló alvezérlések hada, viszont nem is idegesít a bekracholó bonyolult elektronika. Mi győz a végén? Pozicionálás A Dacia Sandero kisebb a Logannél, de így is belefér az alsó-középkategóriájú autók hadába. Az ára igen vonzó, mondjuk inkább, hogy két milliótól indul, mert az akciós 1 670 000 forintos ár Renault Credit hitelezést igényel. Persze ebben az árkategóriában amúgy is a kocsik 85 százaléka hitelre kel el. A mi tesztautónk egy fullos felszereltségű, alapmotoros 1,4 literes gép volt, 2 570 000 forintos áron. Ezért járt a vagány spoilerruha is. Hitelre ugye ez is elvihető 2 170 000 Forintért, ami csábítóbbá teszi. Főleg mert elég agyonüthetetlennek hatott a teszt alatt.

Teszt: Sandero - menőbb darab

Teszt: Sandero - menőbb darab

Olcsó autó kell, de rosszullét kerülget bennünket a csúnya négyajtós limuzinoktól? Van megoldás. Hamarosan érkezik az ötajtós Dacia Sandero. Leáll a Dacia-gyártás A Dacia Logan 2004-es bevezetése óta már 1 millió új Dacia robog az utakon, igaz néhol Renault jelvénnyel. Talán ilyen márkajelzéssel nálunk is sikeresebb lehetne, de a korábbi döntést valószínűleg már nem bírálják felül. A Dacia Logan négyajtós, kombi (MCV), pickup és dobozos (VAN) változatban létezik, és főleg ott szeretik, ahol az átlagosnál nagyobb szerepet játszik az ár a vásárlásnál. Az ötödikként érkező Sandero szintén az olcsó autók táborát gyarapítja majd, de egy fokkal igényesebb lesz a korábbi változatoknál. Ez nem anyagminőségben, hanem főleg felszereltségben és a formában érezhető, ami egy leheletnyivel magasabb árat is jelent majd. Az ötajtós neve A Logan praktikus, méretes, megfizethető, mégis vannak jó páran, akik irtóznak a hozzá hasonló puttonyos négyajtósoktól. Talán egy részük beleszeret majd az ötajtós Sanderóba, aminek minden oldalról emészthető formája van, sőt túlzás nélkül mondhatjuk csinosnak is.

Teszt: Sandero 1.5 dCi 86

Teszt: Sandero 1.5 dCi 86

A Sanderót korábbi részletes tesztje után (AM 2008/21.) most arra voltunk kíváncsiak, hogy a Renault korszerű, étvágytalan dízelmotorja lényegi előrelépést jelent-e a méretét tekintve a kisautók és a kompaktok közötti szűk mezsgyén táncoló autónak. A ferdehátú modell motortól függetlenül a legvonzóbb Dacia, de a helykínálat vagy a csomagtartó mérete alapján sem vall szégyent az autó. Persze nem nehéz észrevenni a gyengeségeket sem. A nem túl tartósnak ígérkező, lötyögő, hézagtakaró gumielemek, a nyöszörgő ülések és a csúszós felületű kormánykerék bizony fekete pontot érdemelnek. A motor a legjobb dolog az autóban Mindössze egy apró felirat utal a Sandero farán arra, hogy az úton egy Renault gázolajos motorral felvértezett jármű halad. Rövid izzítás után életre kel az 1,5 literes, 86 lóerős dCi erőforrás, amely már számos rombuszos modellben bizonyította erényeit. A kis egység dízeles viszonylatban gyorsan melegszik, de hangját még üzemmeleg állapotban is erőteljesen hallatja, mert a hangszigetelésre kisebb hangsúlyt fektettek, mint a Renault egyéb modelljeiben.

Tuti menü