Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Egyéb cikkek képes leírás - Dacia.tlap.hu
részletek »

Egyéb cikkek - Dacia.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: dacia.tlap.hu » Egyéb cikkek
Keresés
Találatok száma - 11 db
2010-től már Angliában is kapható lesz a Dacia

2010-től már Angliában is kapható lesz a Dacia

2010-től már Angliában is kapható lesz a Dacia Szinte elképzelni sem tudtuk volna tíz évvel ezelőtt, hogy a brit szigeteken egy román autóval közlekedhetnénk. Azonban amióta a Renault felkarolta a Daciát és egy alacsony költségű (úgynevezet low cost) márkát csinált a cégből, azóta a Dacia név kezd elfogadottá válni és egyre jobban terjed Európában. Így lassan elérnek a szigetországba is. Roland Bouchara, a Renault értékesítési vezetője elmondta, hogy ha megfelelően alakul a font-euró árfolyam, akkor már 2010-ben is bevezethetik a márkát Angliában. Egyelőre csak egy-két modellt lehetne vásárolni, a későbbiekben azonban a teljes modellpaletta elérhető lesz.

A Dacia egyetlen problémája a neve

A Dacia egyetlen problémája a neve

A Dacia egyetlen problémája a neve Több nyomós érvet lehet felsorolni amellett, miért lenne ideális autó a Dacia Logan Magyarországnak. Eddig azonban két ellenérv is akadályozta, hogy széles körben elterjedjen. CSIKÓS ZSOLT szerint az új Sandero modellel legalább az egyik elhárult. Félek, hogy a népünkbe kódolt örök elégedetlenség miatt sok ellenséget szerzek most magamnak. Mégis kijelentem: túl jól éltünk eddig. Nem feladatom ezt a vásárlói kosár vagy akár a GDP alapján megítélni, hiszen nem vagyok közgazdász, de az autóparkot nézve is erre a következtetésre jutok. Talán ha nem készül el az új autópálya Horvátországig, fel sem tűnik. De amikor tavaly Olaszországban nyaraltunk, és az esti indulással reggelre már kényelmesen Itália napsütötte útjain gurultak huszonegy éves Mercedesünk gumijai, alaposan elcsodálkoztam. Itt mindenki Fiat Pandával jár. Nem az újjal - a régivel. Meg Citroën AX-szel, illetve első szériás Puntóval. Megállapításom tartalmaz túlzó elemeket, ám tény, hogy a budapesti utcák kínálata után a Trieszt, Ravenna, Velence környéki városkák autóparkja öregnek, elhasználtnak tűnt.

A Dacia veri a Renault-t

A Dacia veri a Renault-t

Látszólag minden oka megvan a Renault SA vezetőinek, hogy örüljenek a vállalat romániai gyárában készülő Dacia sikerének, ám az extraolcsó autók, amelyeket a nyugat-európai országokban bevezetett roncsprémiumok még olcsóbbá tettek, károsan befolyásolják a fogyasztók várakozásait. Sok autós úgy látja, hogy ha lehet ennyiért néhány kényelmi szolgáltatást ugyan nélkülöző, de például a drágább autókhoz hasonlóan hároméves garanciával kínált autót gyártani, akkor minek fizetnének többet, írja a Napi Gazdaság. A Dacia eladásai - elsősorban a márciusban bemutatott Sondero modellnek köszönhetően - 18 százalékkal emelkedtek az év első hét hónapjában Európában, amivel minden más márkát felülmúl. Franciaországban júliusban 58 százalékkal ugrott meg az értékesítés, miközben a piac csak 3,1-gyel bővült. A Dacia volt a 8. legnépszerűbb márka, megelőzve olyan népautógyártókat, mint a FIAT vagy a Nissan. Németországban a franciánál nagyvonalúbb roncsprémium 346 százalékos emelkedést hozott a román autónak januártól július végéig. Eközben a Renault hasonló méretű autója, a Clio eladásai 18 százalékkal estek Európában az év első hét hónapjában.

Autótuning webáruház

Autótuning webáruház

Az oldalon gépjárművek optikai - futómű - chip - motor - felni tuning lehetőségeinek tájékoztatója, felszerelések, baleset megelőzési hírek, tanácsok az ORFK - OBB támogatásával, autós hifi és navigációs berendezések tájékoztatói, a webáruházban különböző tuning alkatrészek várják az oldal látogatóit.

Dacia - A korát megelőző márka

Dacia - A korát megelőző márka

Dacia - A korát megelőző márka - Amióta a Renault 1999. július 2-án megvásárolta, majd 2004-ben bemutatta a Dacia Logant, a Dacia az autóipar meghatározó szereplőjévé vált és ma már különösen fontos szerepet tölt be a Renault csoport stratégiájában. - Az elmúlt 10 évben a Dacia márka sok mindent elért: - Elérhetőbbé tette az új autó birtoklásának lehetőségét, azzal, hogy egyszerű szerkezetű, modern, és tartós autókat kínált, azaz minden fontosat, amit csak egy új autótól elvárhat a vásárlója. - Mára e koncepció beérett, és korát megelőző márkává emelte a Daciát. - A Dacia első eco² besorolású modelljeinek bemutatása, azaz a 2008-as Párizsi Autószalon óta, a márka bebizonyította, hogy az elfogadható árú motorizáció tökéletes összhangban állhat a környezettudatossággal és a környezetvédelemmel. - A Sandero és Sandero Stepway a Dacia fejlődésének különösen fontos állomásai, hiszen nem csak modern megjelenésű, de egyszersmind elfogadható árú modellek is. E vonalat viszi tovább a Dacia Duster, a márka első tanulmányautója.

Hirdetés
Dacia a Zasszony szemével

Dacia a Zasszony szemével

A férjem megkért, hogy írjam le a véleményemet a Dacia Logan kombiról, mely háztartásunkba került fél évre, és én is meglehetősen sokat vezetem. Először vonakodtam, hiszen mit írhatnék, amit ő már nem írt le, és egyébként is, a nevén kívül nem is nagyon tudok más konkrétumot az autóról. Így aztán csak az érzéseimet oszthatom meg, de egye fene. Nekem tetszik a formája. Elölről nem rossz, csak a szemei kicsit buták. Kár hogy ezen a tervezők nem gondolkodtak kicsit hosszabb ideig, de ennyi talán még megbocsátható neki. Oldalról meggyőző. Hátulról kifejezetten szép. Az osztott hátsó ajtó, amivel először egy Volkswagen Caddynél találkoztam, már akkor is tetszett. Pakolásnál praktikus, és a Daciának is nagyon jól áll. Kilátni a vaskos kerettől nem nagyon lehet, de ez amúgy is mellékes, hiszen Twingóhoz szokott szemem (megjegyzem azzal sem voltam nagyon ügyes parkoló) el sem lát az autó végéig. Így beállni - főleg úttal párhuzamosan - csak tükörből, bő másfélszeres helyre; vagy becsukott szemmel, koppanásig merek. Szóval szerintem jól néz ki, ezzel a szürke színnel kifejezetten pofás, igaz eddig még minden Dacia-szín tetszett, amivel találkoztam.

Dacia H79 SUV

Dacia H79 SUV

A Dacia idén ünnepelte a márka újjászületésének 10. évfordulóját. Nos, ha tűzijáték nem is volt, a nagy durranás nem maradt el. A Renault 1999. július 2-án vásárolta meg a Dacia 51%-át, majd miután öt év alatt 489 millió eurot invesztált a gyártásba, csaknem 100 százalékos tulajdonosa lett. Mivel a születésnapi tortából nem jutott minden Dacia-hívőnek, nekik kiszivárogtatták a legújabb SUV első fotóit. Az amatőr felvételek először a www.daciaclub.ro fórumon tűntek fel. A H79 alapja a 2006-os genfi Szalonon bemutatott Steppe tanulmányautó. A motorválaszték elsőre nem túl bíztató - kezdetben csak 85 vagy 115 lóerős motorral szállítják. Hajtásláncára viszont - köszönhetően a Renault-Nissan szövetségnek - valószínűleg nem lesz panasz: az összkerekes változatba a Nissan X-Trail ALL MODE 4x4 rendszerét építik be. A hírek szerint az autó "titkos" tesztelése már elkezdődött Árgyas megyében, a Pitesti gyár közelében. A hét hónappal ezelőtt megkezdett fejlesztés jelenleg H79 néven fut, az autónak még nincs hivatalos neve, de nem kizárt, hogy ez lesz a Steppe.

Három hétre leáll a Dacia autógyár

Három hétre leáll a Dacia autógyár

A Renault csoport tulajdonában lévő Dacia autógyár november 20-a és december 7-e között leáll a gyártással, a keresletnek a hazai és a külföldi autópiacon tapasztalható visszaesése miatt - jelentette be a cégcsoport. A Dacia októberben már négy napra leállította a romániai Pitestiben a Dacia Logan és a Sandero modellek összeszerelését. A Mediafax hírügynökség híre szerint a dolgozók a leállás ideje alatt bérük 85 százalékához jutnak hozzá. Októberben Romániában 30 százalékkal csökkentek a gépkocsieladások az előző év azonos időszakához képest, amiben részben a dráguló hitelek és a használt autók importjának megugrása is közrejátszott. Az olcsó árkategóriába sorolt Dacia Logan és Sandero típusokat a változás eddig kevésbé érintette: ezek exportja ugyanis októberben 20 százalékkal növekedett. A Dacia viszont az év egészére vonatkozó eladási célját 270 ezerre szállította le a korábbi tervben szereplő 310 ezerről.Az év első tíz hónapjában a Dacia 224 ezer autót értékesített, amivel máris felülmúlta a múlt év egészében eladott gépkocsik mennyiségét (222 900 autó).

Kannibalizálja a Renault eladásait a Dacia

Kannibalizálja a Renault eladásait a Dacia

Kannibalizálja a Renault gépkocsieladásait a Dacia - mondták el szakértők a Wall Street Journal kérdésére. A vásárlók folyamatosan fordulnak el a kényelmesebb, ám jóval drágább modellektől és a szállítási ígényeiket még éppen kiszolgáló, olcsó modelleket keresik. A válság hatására a fogyasztók különösen árérzékennyé váltak, amelyre a Dacia erőteljes árcsökkentéssel reagált, ez kombinálva a roncsautó-programok keretében osztott támogatással alapvetően megváltoztatta a fogyasztók várakozásait az autók iránt. Az alapfelszereltségű Dacia modell (amely nem tartalmaz szervókormányt, elektromos mozgatású ablakokat, légkondícionálót) akár ötezer euró alatt is elérhető, ez az ajánlat pedig egész más perspektívába helyezi a kisautók piacát. A Dacia azonban nem csak az olcsó modellek között hódit, hanem sikerrel csábította el a drágább autót célzó vásárlókat is. Franciaországban a Dacia eladásai 58 százalékkal nőttek júliusban, míg a piac egésze csak 3 százalékot nőtt: eszerint a román márka jelentősen növelte piaci részesedését, más márkák, elsősorban a Renault rovására.

Hirdetés
Kisebb fogyasztással jön a Dacia

Kisebb fogyasztással jön a Dacia

Idén év elején a Dacia új motorváltozatokat mutatott be. Lesz bioetanolos és a benzinnél olcsóbb LPG-vel működő modell, a dízel Sandero a jövőben 4,1 literrel is beérheti. Az új motorok mellett egy a hazai forgalomban ismeretlen szerzetet is vezettünk. Az 5000 eurós autó Idén 10 éve vette meg a Daciát a Renault. A lepusztult román autógyárat kimondottan arra szánták a franciák, hogy a modernizálás után tágas, kényelmes és vállalható biztonságú autót gyártsanak ott a harmadik világnak és Kelet-Európának, csupán 5000 euróból. Végül a legkopaszabb modell is kicsit drágább lett a limitnél, de kicsire nem adunk. Ez az autó, amit a többieknek valahogy nem jutott eszébe kifejleszteni és piacra dobni. Nagyon bánják, de hiába. Pedig ezt az 1,3 millió kocsit bárki más eladhatta volna, ha ilyen profin oldja meg a feladatot.

Lakóautó a Daciából 4 millióért

Lakóautó a Daciából 4 millióért

A hétszemélyes Dacia Logan MCV alacsony árával és a mellé kínált hatalmas, és szélsőséges funkcionalitásával már alapból igazi utazóautóvá varázsolja a néhány éve újjáélesztett román márka modelljét. Európa egyik legelismertebb lakóautó-építő cége, a Hymer ezt a modellt választotta alapul legújabb kreálmányuknak. A Hymer Dacia YAV III nevét a Young Activity Vehicle mozaikszóból nyerte, amelyet egész egyszerűen a fiatalok funkciókkal teli életvitelüket teljes mértékben kiszolgálni képes autóktól örökölte. A Dacia YAV III látszólag semmiben nem különbözik széria testvéreitől, csupán a tetejére szerelt hatalmas és áramvonalas tetőcsomagtartó az, ami első látásra megkülönbözteti a Hymer féle Daciát a szokásos MCV-ktől. Hosszas nézelődés után azért több árulkodó jelet is sikerül felfedezni az autón. Rögtön feltűnnek a hatalmas alufelnik, az autó egész oldalán végigfutó oldalcsíkok és néhány ezüstre fényezett műanyag elem.

Tuti menü