Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Dacia linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között: Lakóautó - Régi [4. oldal]
részletek »

Dacia képes leírás: Lakóautó - Régi [4. oldal]

Képes leírás

Itt vagy: dacia.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 89 db
Lakóautó a Daciából 4 millióért

Lakóautó a Daciából 4 millióért

A hétszemélyes Dacia Logan MCV alacsony árával és a mellé kínált hatalmas, és szélsőséges funkcionalitásával már alapból igazi utazóautóvá varázsolja a néhány éve újjáélesztett román márka modelljét. Európa egyik legelismertebb lakóautó-építő cége, a Hymer ezt a modellt választotta alapul legújabb kreálmányuknak. A Hymer Dacia YAV III nevét a Young Activity Vehicle mozaikszóból nyerte, amelyet egész egyszerűen a fiatalok funkciókkal teli életvitelüket teljes mértékben kiszolgálni képes autóktól örökölte. A Dacia YAV III látszólag semmiben nem különbözik széria testvéreitől, csupán a tetejére szerelt hatalmas és áramvonalas tetőcsomagtartó az, ami első látásra megkülönbözteti a Hymer féle Daciát a szokásos MCV-ktől. Hosszas nézelődés után azért több árulkodó jelet is sikerül felfedezni az autón. Rögtön feltűnnek a hatalmas alufelnik, az autó egész oldalán végigfutó oldalcsíkok és néhány ezüstre fényezett műanyag elem.

Logan (2005) - törésteszt

Logan (2005) - törésteszt

A Dacia Logan árához mérten jól, a neves gyártók kortárs modelleihez képest elég gyengén szerepelt a törésteszten. Háromcsillagos eredménye a tavalyi mezőnyben korántsem kiemelkedő. Ha viszont a Chevrolet Aveo egy csillagára gondol az ember, legszívesebben már szaladna is a szalonba Daciát venni. Szegény Aveónak jobb lett volna, ha elkerüli a kínzószerszámokat, de így legalább van mihez hasonlítani a Small Family Cars (Kis Családi Autók) kategóriájában elég anyátlanul tébláboló Logant. Az NCAP számára bizonyára marginális jelentőségűek a keleti piacokra készülő kis szedánok. Ötajtósból kreált Frankenstein-gyermekek (Thalia, Albea, Fabia szedán) nem is igen szerepeltek eddig a halállistán. A Golfok, Mégane-ok, Stilók, egyértelmű alsó-középkategóriás modellek mezőnyében elég magányos hát az amúgy eleve lépcsősnek tervezett Logan. Mindenesetre az Aveo eredményének ismeretében nem kell szégyenkeznie felnőtt-, illetve gyermekvédelemre kapott három-három csillaga miatt.

Logan 1.5 dci

Logan 1.5 dci

A Dacia Loganen - az angolnához hasonlóan - nehéz fogást találni. Semmi extra, de olcsó, használható, nagy csomagtartójú kocsi, vagyis maradéktalanul megvalósítja a Renault eredeti elképzeléseit. És ha dízel? Akkor is megállja a helyét az előző megállapítás? Mindjárt kiderül! A gázolajos Ambiance 560 ezer forinttal drágább, mint az alap 1,4-es, ráadásul a két változat felszereltsége néhány - az árat és a használati értéket figyelembe véve - lényegtelen tételtől (színre fújt lökhárító, magasságban állítható biztonsági öv, belülről állítható visszapillantó tükör, központi zár, mobil hamutartó, csomagtér-világítás) eltekintve megegyezik. A gázolaj viszont csak átlagosan 10 forinttal olcsóbb a 95-es benzinnél, vagyis nem ígérkezik könnyűnek a megmérettetés. A Renault-tól származó 1,5 literes dCi motor azonban várakozáson felül teljesített. Persze nem a 68 lóerős teljesítménye nyűgözött le, sokkal inkább a fogyasztása. A teszt a szokásos budapesti dugókkal indult, majd nyugodt országúti korzózással folytatódott.

Logan álruhában

Logan álruhában

Az ötajtós, ferdehátú Dacia Sandero a feltámasztott román márka ötödik modellje, ha a haszonjárműveket is számításba vesszük. Alkatrészeinek hetven százaléka megegyezik a Loganéval, külsejét viszont megpróbálták divatosabbra szabni, hogy a fiatalabb célközönség figyelmét is felkeltse. A Renault X90 néven futó projektje, amelyet egy 5000 eurós autó kifejlesztésére kezdtek el a kilencvenes években, ma már igazi sikersztorinak számít, annak ellenére, hogy a vételárat végül nem sikerült 7000 euró alatt tartani. Elsőként a lépcsőshátú Logan jelent meg 2004-ben, ezt követte két évvel később az MCV nevű kombi, ennek áruszállító változata, és idén februárban a pickup is megérkezett. A mai napig több mint egymillió autó készült el a különböző változatokból, természetesen nem kizárólag a romániai gyárban, hiszen Pitestin kívül a Daciákat gyártják még Marokkóban, Iránban, Indiában, Oroszországban, Kolumbiában és Brazíliában is. A Sandero után a következő modell valószínűleg egy valódi szabadidő-autó lesz, amelybe állítólag egy régebbi Nissanból származó összkerékhajtást szerelnek majd.

Logan kombi: az evolúció csodája

Logan kombi: az evolúció csodája

Mindenki dicséri az új kombi Daciát. Ha ennyire jó, miért nem lepik el a magyar utakat? Egyrészt, mert Dacia ? ez a legerősebb ellenérv, másrészt, mert annyira nem olcsó. Ám a célnak tényleg megfelel. Hadászati és történelmi ismereteim felszínesek, de úgy tudom, hogy a román hadsereg, miután 1944. augusztus 23-án szembe fordult az addig szövetséges németekkel, tankjaival átkelt a Kárpátokon és megindult Nyugat-Európa felé. Ezt korábban más csapatok nem tudták megtenni. Ma a román autóipar, kis francia segédlettel, hajt végre hasonló hőstettet, szabályosan hátba támadva az európai autópiacot, a Logannal és kombi változatával kisebbfajta csodát hajtott végre. Románia, a keleti blokk és a fejlődő országok mellett ugyanis Nyugat-Európa a Pitesti-i kátyúbetyár legnagyobb piaca. Franciaország, Spanyolország, Németország élen járnak, tízezrével veszik a Daciát. Vajon azért mert a világnak azon a részén szeretik az egyszerű, kis fogyasztású, megbízható, fenntartható és olcsó autókat? Ha igen, akkor megértem, miért akarta feleségem mindenképpen (de nem minden áron) megvenni a tesztelt Dacia Logan MCV-t.

Hirdetés
Logan MCV 1.4

Logan MCV 1.4

Dacia Logan MCV 1.4 Amikor a név nem kötelez Vélhetően már a Renault-nál is rájöttek arra, hogy a Dacia név rosszul cseng hazánkban, pedig a produktum sokkal jobb, mint gondolnánk. A helyzeten az MCV hivatott változtatni, amely nyúlánkságával, illetve árával talán szertefoszlatja a nevét övező előítéleteket, és az autóvásárlók rájönnek arra, hogy egy figyelemreméltó gépezetet hagynak számításon kívül Azt írtam a limuzin változat tesztjénél, hogy sikerre született, és mint kiderült, óriásit tévedtem. Az eladási adatokból egyértelműen látszik, hogy sokkal nagyobb az ellenállás a Dacia névvel szemben, mint azt előre gondoltam volna. Valahol talán megértem a vásárlókat, hiszen amikor venni akarok valamit, például egy olcsó autórádiót, akkor körbesasolok a piacon, jó kifaggatok mindenkit és elolvasok mindent. És nem szívesen veszek Roadgoldstar rádiót, pedig ár/érték arányban verhetetlen, inkább áldozok az ügyre még pár ezrest és márkás darab mellett voksolok. Az a fránya bizalom, ugye? Persze egészen más lenne a leányzó fekvése, ha például megtudnám, hogy a Roadgoldstar, az tulajdonképpen a legegyszerűbb Alpine. Nos a Dacia egy Renault, amelyet a hátulján is jeleznek.

Logan MCV 1.4 MPI

Logan MCV 1.4 MPI

AutósVilág - online autós magazin, Dacia Logan MCV 1.4 MPI teszt: Aki megmosolyogja a Dacia Logan MCV-t, az nagyot téved. A francia-román kombi-egyterű páratlan vétel a maga nemében, és lényegében mindegy, hogy az ötüléses, vagy a hétüléses változatát hasonlítjuk a vetélytársaihoz. Valójában persze - különleges kialakítása miatt - nincs is igazi riválisa: 2905 milliméteres tengelytávját a legtöbb európai egyterű csak irigyli... Aki megmosolyogja a Dacia Logan MCV-t, az nagyot téved. A francia-román kombi-egyterű páratlan vétel a maga nemében, és lényegében mindegy, hogy az öt- vagy a hétüléses változatát hasonlítjuk a vetélytársaihoz. Valójában persze - különleges kialakítása miatt - nincs is igazi riválisa: 2905 milliméteres tengelytávját a legtöbb európai egyterű csak irigyli, magasság és hossz terén viszont a Daciának van egy kis lemaradása a többiekhez képest". Mégis leginkább árban verhetetlen az MCV: az ötüléses, csont alap felszereltségű, 1,4-es benzinmotorral hajtott verzió - akárcsak a lila színű tesztautónk - már 2349000 forintért elhozható a kereskedésből.

Logan MCV 1.5 dCi Lauréate 7 teszt

Logan MCV 1.5 dCi Lauréate 7 teszt

Dízelmotor, tágas, hétüléses utastér és hatalmas csomagtér - ez a jellemzés még bármelyik egyterűre illene, az alacsony vételár mellett viszont csak a Dacia Logan MCV jöhet szóba. A limuzin után úgy tűnik, ismét nagyon eltaláltak valamit a Renault-nál! Tudják, hogy mi a közös az 5-ös BMW-ben, az Audi A6-ban, a Mercedes E-osztályban és a Dacia Logan MCV-ben? Most bizonyára mindenki azt gondolja, hogy nyilvánvalóan semmi, de történetesen van a Logan kombinak egy olyan lényeges műszaki paramétere, ami mindhárom luxuslimuzinéval megegyezik, pontosabban, kicsit túl is szárnyalja őket: a tengelytávja 2900 mm! A Renault mérnökei nem aprózták el a dolgot, kereken 27 centiméterrel toldották meg a négyajtós modell első és hátsó kerekek közötti távolságát (mindeközben a teljes hossz 20 centivel növekedett), pedig már arra sem lehetett azt mondani, hogy utastere túlságosan szűk lett volna.

Logan MCV 7 üléssel

Logan MCV 7 üléssel

Megjelent a Dacia második modellje a palettán, a Logan kombi változata, akár 7 teljes értékű üléssel és hatalmas férőhellyel. Mellette pedig nem elhanyagolható módon végtelen térrel és csomagtérrel megáldva! Tényleg NAGYszerű A Logan két évvel ezelőtti bevezetése után - mely idő alatt a modellből több mint 300 000 darabot értékesítettek világszerte - a Dacia most a Logan MCV-vel (Multi Convivial Vehicle) gazdagítja kínálatát. Nagy helykínálatú és rakterű kombiként a Logan MCV a Logan limuzin valamennyi előnyét felsorakoztatja, ugyanakkor variálhatósággal gazdagítja, és tovább növeli sokoldalúságát. Az akár 7 felnőtt számára is helyet kínáló Logan MCV forradalmasítja a kombik piacát, ugyanúgy, ahogyan azt a Logan tette a négyajtós családi autók körében. A Logan MCV bemutatására már a Párizsi Autószalonon sor került, forgalmazása pedig 2006 októberében kezdődött Romániában, és 2007 elején a Dacia főbb európai piacain. A Logan limuzinhoz hasonlóan erőforrásai között megtalálható a vezetési kényelem és fogyasztás szempontjából példaértékű 1.5 dCi dízelmotor, és 3 év vagy 100 000km garanciában részesül (az EU legtöbb országában).

Hirdetés
Logan MCV: a Kárpátok géniusza

Logan MCV: a Kárpátok géniusza

Mindenki dicséri az új kombi Daciát. Ha ennyire jó, miért nem lepik el a magyar utakat? Egyrészt, mert Dacia ? ez a legerősebb ellenérv, másrészt, mert annyira nem olcsó. Ám a célnak tényleg megfelel. Hadászati és történelmi ismereteim felszínesek, de úgy tudom, hogy a román hadsereg, miután 1944. augusztus 23-án szembe fordult az addig szövetséges németekkel, tankjaival átkelt a Kárpátokon és megindult Nyugat-Európa felé. Ezt korábban más csapatok nem tudták megcsinálni. Ma a román autóipar, kis francia segédlettel, hajt végre hasonló hőstettet, szabályosan hátba támadva az európai autópiacot, a Logannal és kombi változatával kisebbfajta csodát vitt végbe. Románia, a keleti blokk és a fejlődő országok mellett ugyanis Nyugat-Európa a pitesti kátyúbetyár legnagyobb piaca. Franciaország, Spanyolország, Németország élen járnak, tízezrével veszik a Daciát. Vajon azért mert a világnak azon a részén szeretik az egyszerű, kis fogyasztású, megbízható, fenntartható és olcsó autókat? Ha igen, akkor megértem, miért akarta a feleségem mindenképpen (de nem minden áron) megvenni a tesztelt Dacia Logan MCV-t.

Logan Van 1.5 dCi: Ennyiért ez jár

Logan Van 1.5 dCi: Ennyiért ez jár

Jól dolgozik a román, bár az ember hátát azért megtöri hosszabb úton. Ki kell jelenteni: soha előtte nem ültem Daciában, talán kisebb koromban a klasszikus példányok hátsó ülésén egyszer-egyszer. Nem sok viszonyítási alapom volt, így hát egy hetes próbautunk során a mindent a szemnek és kéznek elv alapján ízlelgettem a méteres hófehér járgányt. Az már az elején kiderült, hogy becsülnünk kell egymást, hiszen a típus legjobban felszerelt változatát terelgetem a fővárosi forgalomban, 2.440.000 forintot. Lássuk, megér-e ennyit ez a dízel aggregáttal párosított kisteherautó. Természetes, hogy mint minden új autót, a Dacia Logan Van hosszúságát is szokni kell, ami nem is menet közben, az első napokban sokkal inkább tolatós parkoláskor okoz nehézségeket az olyan, középső tükörhöz szokott vezetőknek, mint amilyen én is vagyok. A Logan alapfelszereltsége meglehetősen szerény: sem az első ködfényszórók (amire egyébként nem sok szükség volt), sem a négy hangszóróból és egy mp3-as fejegységből álló hangrendszer, sem pedig a manuális klíma nem alaptartozék a kétszemélyes vasban.

Logan, a legolcsóbb dízel

Logan, a legolcsóbb dízel

Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól. Az új Dacia volánja mögé ülve kellemesen csalódtam, de szerintem így van mindenki aki bemerészkedik egy Loganba. A dízel változattal utazni pedig kifejezetten jólesett. A Logan csúcstechnológiás, második generációs közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves 1,5 dCi motort kapott, amely a gyári prospektus szerint 4,7 litert fogyaszt száz kilométerenként. Széria felszereltség a szervokormány és a vezetőoldali légzsák, a többi extráért sajnos csak felár ellenében jutunk hozzá. A Logan bevezető ára 2 millió 399 ezer forint, ez a legolcsóbb dízelajánlat a kategóriában, de valljuk be, nem is vártunk mást. A Romániában kapható motorral ellentétben Nyugaton és nálunk is a 68 lovas változat töltőlevegő hűtővel és új motorellenőrző rendszerrel is rendelkezik, így a kiváló teljesítmény mellett az új Euro 4-es szabványnak is mindenben megfelel.

Már nem kell...

Már nem kell...

A kereslet visszaesésével magyarázza a Dacia magyarországi importőre, hogy az első újkori román modellt már csak külön megrendelésre szállítják hazánkba. A Logan MCV azonban továbbra is töretlen népszerűségnek örvend. Érdekes döntést hozott a Dacia magyarországi képviselete, ugyanis lényegében kikerült a kínálatból az első, a Renault égisze alatt készült Dacia. A román márka azzal magyarázta döntését, hogy az utóbbi időkben nagymértékben visszaesett a Logan szedán iránti kereslet. A Dacia Logant 2004 év végén vezették be hazánkban, és első teljes, 2005-ös értékesítési évében pedig igen szép eladási mutatókat produkált, ám az évek során egyre csökkent a szedán iránti kereslet. Az eladásokat a kombi MCV verzió pecsételte meg végleg, amelyet 2007-ben vezettek be a hazai piacra. A vásárlók ugyanis az aránylag alacsony, 350 ezres felár miatt inkább választották a puttonyos kivitelt, amely méretben és praktikumban is sokkal többet nyújt, mint lépcsőshátú rokona. A Logan szedán eladásainak visszaeséséhez az új modell, a Sandero is hozzájárulhatott. A Daciának jelenleg két modellje van, így a bemutatótermekben már nem csak a Logan MCV-nek kell pózolnia.

Megérkezett a Sandero

Megérkezett a Sandero

A Logan technikára épülő, ferdehátú Sandero műszakilag nem sok újdonságot hordoz, de külleme divatosabb, mint a testvérmodellé. Az értékesítése júniusban indul. A Renault összesen 147 millió eurót fektetett be a Sandero kifejlesztésébe és gyártásába, ebből 65 milliót a tényléges tervezésre, 82 milliót pedig a pitesti üzem beruházásaira költöttek. A Sandero alkatrészeinek 70 százaléka megegyezik a Loganéival, szinte csak a karosszériaelemek különböznek. Az új modell hossza 23 centivel rövidebb, de így is meghaladja két centivel a négy métert, a tengelytáv pedig négy centivel lett kisebb, ennek ellenére azt ígérik, hogy közel ugyanolyan jól elfér majd ebben is öt felnőtt. Főleg a csomagtartó rovására ment a méretcsökkenés, a Logan 510 literével szemben itt alaphelyzetben be kell érni 320 literrel, de vigasz lehet, hogy a nagyobb nyíláson könnyebb megpakolni, és hogy a hátsó üléseket ledöntve már 1,2 köbméterre nő a tér. Némileg áttervezték a Logan műszerfalát a Sandero számára, és az ajtóbetétek is igényesebbek. Összesen háromféle belső színkombinációból, és az ezekhez tartozó üléshuzatokból lehet majd választani, az alapváltozatban továbbra sem lesz szervokormány.

Nyári-gumi.co.hu webáruház

Nyári-gumi.co.hu webáruház

Nyári-gumi.co.hu webáruházunk gumiabroncs on line értékesíttésével és forgalmazásával foglalkozik. Weboldalunkon nyári, téli és négyévszakos gumiabroncsok egyaránt megtalálhatók.Napi készletfrissítéssel és hatalmas raktárkészlettel várjuk kedves látogatóinkat. Házhozszállítás az ország bármely pontjára rövid határidőn belül. Oldalunkon többmint 20 gumigyártó ajánlataimegtalálhatóak. Keresését szűkítheti méret, márka, minta és kategória szerint.

Pajzs autóvédelem

Pajzs autóvédelem

Teljes körű autóvédelem a Dacia minden jelenlegi és korábbi típusába a Pajzs Technológia használatával. A Pajzs gépjárművédelem részét képezi az autóriasztó, az immobiliser és a rablásgátló. Az autóvédelem eszközei a motortérben kerülnek elhelyezésre, működésüket a hatékony motortérvédelem garantálja. A rendszer így véd az autólopás minden változata ellen: a lopás, a trükkös lopás és a rablás ellen is. Az autóvédelem többféle kiépítésben érhető el, és többféle kapcsolódó szolgáltatás választható hozzá.

Régi Dacia alkatrészek

Régi Dacia alkatrészek

Régi, keleti autóalkatrészek raktárról, akár azonnal! Napjainkban a régi keleti blokk autói egyre jobban előtérbe kerülnek a főként nyugat-európai országokban. Ha Önnek is lapul egy régi Trabant, Zsiguli, Wartburg vagy egyéb régi, keleti autó a garázsában, és már régóta foglalkoztatja a gondolat, hogy felélessze és újjáépítse, most itt a lehetőség, hogy beszerezze hozzá a szükséges alkatrészeket. Böngésszen a weboldalon található autótípusok között, és a keresett márkára kattintva megtalálja, milyen alkatrészeink találhatók meg raktáron. Ha megtalálta a keresett autóalkatrészt, hívjon, írjon, alkudjon és azonnal szállítjuk!

Tuti menü